Belediye Haberler Menüsü Kurumsal Sayfa İnegöl Belediyesi
Optimize Edilmiş Mobil Menü
Etkinlik Filtreleme
Filtrele
En Yeni Haberler
7 Günlük Haberler
15 Günlük Haberler
30 Günlük Haberler
1 Yıllık Haberler
Tarih Aralığı Belirt
Kestirme Butonlar
Güncel Haberler
İnegöl’de Tübitak 4006-C Bilim Festivali Gerçekleştirildi
İnegöl Belediyesi ile İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen TÜBİTAK 4006-C İlçe Bilim Festivali, öğrencilerin hazırladığı birbirinden değerli projeleri vatandaşlarla buluşturdu. Türkiye genelinde destek almaya hak kazanan 69 ilçe arasında yer alan İnegöl’de, 20 okuldan 210 öğrencinin hazırladığı 73 proje sergilendi.İnegöl Belediyesi ile İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen TÜBİTAK 4006-C İlçe Bilim Festivali bugün Hikmet Şahin Kültür Parkında gerçekleştirildi. Geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen ve büyük ilgi gören organizasyon, bu yıl da öğrencilerin bilimsel çalışmalarını toplumla buluşturarak bilim ve teknoloji kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağladı.73 PROJE SERGİLENDİTürkiye genelinde 43 ilden 69 ilçenin destek almaya hak kazandığı TÜBİTAK 4006-C İlçe Bilim Festivali kapsamında gerçekleştirilen etkinlikte, İnegöl’de yürütülen TÜBİTAK projeleri arasından seçilen çalışmalar sergilendi. Ortaokul ve lise kademesindeki 20 okuldan toplam 210 öğrencinin, 40 öğretmenin rehberliğinde hazırladığı 73 proje ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.ÖĞRENCİLERİMİZ CESARETLİ OLSUN, HAYALLER KURSUN, İCATLAR YAPSIN İSTİYORUZFestivalin açılış programına ilçe protokolü, eğitim camiası, öğrenciler ve vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. Açılış töreninde konuşan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, bilim ve teknoloji alanında gençlerin ortaya koyduğu çalışmaların önemine vurgu yaparak şunları söyledi: “Öğrencilerimizin, gençlerimizin geleceğine dokunabilmek için onlara mihmandarlık edebilmek için tüm kurumlarımızla gayret ediyoruz. Gençlerimizin, öğrencilerimizin cesaretli olmasını istiyoruz. Hayaller kurmalarını, icatlar yapmalarını istiyoruz. Onların bunları gerçekleştirebilmesi için de uygun zeminler hazırlıyoruz. Bu noktada bizlerden talep ve isteklerinizi mutlaka paylaşın. Kütüphaneler, sanat, spor, kültür… Pek çok anlamda sizler için uygun zeminler oluşturmaya devam edeceğiz.”BİZİM İHTİYACIMIZ OLAN GENÇLİK; MERAK EDEN, SORGULAYAN, BİLGİNİN PEŞİNDE KOŞAN GENÇLİKBaşkan Taban’ın ardından İnegöl Kaymakamı Eren Arslan kürsüye gelerek bir konuşma yaptı. Arslan, konuşmada öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerinin geliştirilmesinin önemine dikkat çekerek “Çok güzel bir günde, güzel bir etkinlikteyiz. Gençliğimiz bizim geleceğimiz. Biz gençlerimizi ne kadar bilgiyle, çağın gerekleriyle donatırsak ülkemizin ve gençlerimizin geleceği de o kadar güvence altında olacaktır. TÜBİTAK desteği ile ülkemizin dört bir yanında tüm il ve ilçelerimizde uygulanan bu projeler de aslında küçük bir adım olarak başlangıç olsa da nerelere varabileceğini son dönemde yapılan çalışmalarla gururla izliyoruz. Merak eden, sorgulayan, bilginin peşinde koşan gençlik bizim ihtiyacımız olan gençlik. Bu etkinlikler de bunlara vesile olacak” dedi.Konuşmaların ardından protokol üyeleri stantları gezerek öğrencilerden projeler hakkında bilgi aldı. Öğrenciler, hazırladıkları projeleri ziyaretçilere anlatarak çalışmalarının amaçlarını, süreçlerini ve elde ettikleri sonuçları paylaştı. Bilimsel merakı teşvik eden ve gençlerin üretkenliğini ortaya koyan projeler, katılımcılar tarafından ilgiyle incelendi.
17 Haziran 2026
Eğitim
Başkan Taban Temizlik İşleri Müdürlüğü Personeliyle Buluştu
İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, temizlik işleri şantiyesinde Temizlik İşleri Müdürlüğü personelleriyle bir araya geldi. Sabah çorbası ikram edilen organizasyonda, personellerle istişareler yapıldı.İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban belirli aralıklarla gerçekleştirdiği personel buluşmaları kapsamında bu sabah Temizlik İşleri Müdürlüğü personelleriyle bir araya geldi. Temizlik işleri şantiyesinde yapılan organizasyonda personellere çorba ikramı gerçekleştirilirken, çalışmalara ilişkin de istişareler yapıldı.SAHADA VERDİĞİNİZ EMEK ÇOK KIYMETLİBelediye Başkan Yardımcısı Melih Ateş, Temizlik İşleri Müdürü Bilal Aktürk ve müdürlük şeflerinin de yer aldığı organizasyonda çalışanlarla hem birebir sohbet edip istişareler yapan Başkan Taban, aynı zamanda bir selamlama konuşması da yaptı. Taban, personellere yönelik konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Bugün hep birlikte bir araya gelelim, sizleri ziyaret edelim, biraz size moral de verelim istedim. Dışarıda verdiğiniz emeği, gösterdiğiniz çabayı görüyoruz arkadaşlar. Çevre temiz kalsın diye yaptıklarınızı biliyoruz. Yaptığınız bu çalışmalar çok kıymetli. Sizlerin sahada gördükleriniz ve bizlere bildirdikleriniz de çok kıymetli.”“Bizim toplumumuz, bizim milletimiz evini kirletmez. Aslında dışarıda da beklediğimiz, olması gereken bu. Biz mücadelemizi yapmaya devam edeceğiz. Sizlerle birlik bu şehri her zaman temiz tutmak için çalışacağız. Bizim safımız doğru saf. Doğru adımlar atarak bu noktada Türkiye’ye de örnek olacağımızı düşünüyorum. İnegöl’deki bu yoğun mücadelemizin tüm Türkiye’de karşılık bulacağını, vatandaşlarımızın bunu anlayacağını, kirletmeyen tarafta olacaklarını biliyorum. Benim çalışma arkadaşlarım bu gayreti ortaya koyuyorsa, vatandaşlarım da koyar diye ümit ediyorum. Ben sizlere işlerinizde de kolaylıklar diliyorum.”
17 Haziran 2026
Genel
İnegöl Belediyesi TSM Korosundan Unutulmaz Konser
İnegöl Belediyesi Türk Sanat Müziği Korosu, Heykel Meydanı’nda gerçekleştirdiği konserle vatandaşlara müzik dolu bir akşam yaşattı. Koro seslendirdiği seçkin eserlerle büyük beğeni toplarken, Belediye Başkanı Alper Taban da konseri vatandaşlarla birlikte takip etti.İnegöl Belediyesi Türk Sanat Müziği Korosu, 2026 yazının ilk açık hava konseriyle ilçe halkının karşısına çıktı. Heykel meydanında düzenlenen konserde, sanatseverler unutulmaz bir gece yaşadı. Yoğun katılımla gerçekleşen etkinlikte, Türk sanat müziğinin sevilen eserleri koro ve solo performanslarla seslendirildi.Şef Diler Yalaza yönetimindeki koro, birbirinden değerli eserleri başarıyla icra ederek dinleyicilere unutulmaz bir gece yaşattı. Meydanı dolduran vatandaşlar, konser boyunca eserlere eşlik ederken, müziğin eşsiz atmosferiyle keyifli anlar yaşadı. İnegöl Belediyesi tarafından kültür ve sanat etkinlikleri kapsamında gerçekleştirilen konser, her yaştan vatandaşın yoğun ilgisini gördü. Türk sanat müziğinin seçkin örneklerinin yer aldığı program, dinleyicilerden tam not aldı.İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban da konseri vatandaşlarla birlikte izledi. Program boyunca sanatseverlerle bir araya gelen Başkan Taban, konser sonunda sahneye gelerek kısa bir selamlama konuşması yaptı. Kültür ve sanat etkinliklerinin toplumun birlik ve beraberliğine katkı sunduğunu ifade eden Başkan Taban, “İnegöl olarak böylesine güzel bir ekibe, koroya sahibiz. Böyle güzel gecelerde bizleri yalnız bırakmayan sizin gibi kıymetli hemşerilere sahibiz. Bu meydanda yapılan programlardan da ayrıca keyif alıyorum. Allah nasip etti burayı düzenledik, güzel bir görünüme ve daha kullanışlı bir yapıya çevirdik. Meydanın ilk ihalesini yaparken o gün bir hayal kurmuştum, demiştim ki etkinliklerimizi, programlarımızı, buluşmalarımızı bu merkezde yapalım. Bu tabloyu görüyor olmakta da beni ayrıca mutlu ediyor. Katılan herkese teşekkür ediyorum” dedi.Konser sonunda vatandaşlar, başarılı performanslarından dolayı Şef Diler Yalaza ve koro üyelerini uzun süre alkışladı. İnegöl Belediyesi Türk Sanat Müziği Korosu’nun sahnelediği konser, katılımcıların hafızalarında iz bırakan özel bir etkinlik olarak tamamlandı.
17 Haziran 2026
Genel
Gastro İnegöl’de “Ayın Mutfağı” Etkinliği Başlıyor
Gastro İnegöl, Türkiye’nin zengin mutfak kültürlerini vatandaşlarla buluşturacak yeni bir etkinlik serisi başlatıyor. “Ayın Mutfağı” etkinliğinin ilkinde, eşsiz lezzetleriyle Ege Mutfağı Gastro İnegöl sofrasında olacak.İnegöl Belediyesi’nin gastronomi tanıtım merkezi olarak bilinen Gastro İnegöl Restoranında, Türkiye’nin farklı bölgelerine ait mutfak kültürlerini tanıtmak amacıyla “Ayın Mutfağı” etkinliği başlatılıyor. Yeni etkinlik serisi kapsamında her ay ülkemizin farklı bir yöresine ait seçkin lezzetler, Gastro İnegöl’de misafir edilecek.LEZZET YOLCULUĞUNUN İLK DURAĞI EGE MUTFAĞILezzet yolculuğunun ilk durağı, 18 Haziran Perşembe günü; zengin yemek kültürü, zeytinyağlıları, ot yemekleri ve kendine özgü tatlarıyla Ege Mutfağı olacak. Vatandaşlar, Perşembe günü Gastro İnegöl’de Ege Bölgesi’nin öne çıkan lezzetlerini tatma fırsatı bulacak.“Ayın Mutfağı” etkinliği ile önümüzdeki aylarda Karadeniz’den Güneydoğu Anadolu’ya, Akdeniz’den İç Anadolu’ya kadar Türkiye’nin dört bir yanından yöresel lezzetler İnegöllülerle buluşturulacak. Böylece hem Anadolu’nun zengin gastronomi mirası tanıtılacak hem de vatandaşlar farklı mutfak kültürlerini yakından tanıma imkanı elde edecek.
17 Haziran 2026
Genel
İnegöl’e 7 Birimli Yeni Aile Sağlığı Merkezi İçin Protokol İmzalandı
Fatih Mahallesi’nde İnegöl Belediyesi’nin arsa tahsisini gerçekleştirdiği alanda hayata geçirilecek 7 Aile Hekimliği Birimli Bilge Rauf Arıç Aile Sağlığı Merkezi için Bursa Valisi Erol Ayyıldız nezdinde hayırsever Bilge Arıç ile protokol imzalandı.İnegöl Belediyesi tarafından Fatih Mahallesi köy içi bölgesinde sağlık alanı olarak tahsis edilen 2.440 metrekarelik arsa üzerine, hayırsever Bilge Arıç tarafından 7 Aile Hekimliği Birimli yeni bir Aile Sağlığı Merkezi kazandırılacak. Bilge Rauf Arıç Aile Sağlığı Merkezi adıyla hizmet verecek merkezin yapımı için protokol; Bursa Valisi Erol Ayyıldız, hayırsever Bilge Arıç, İnegöl Kaymakamı Eren Arslan, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ve İnegöl İlçe Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Kavak’ın katılımıyla imzalandı.İNEGÖL’Ü HEDEFE ULAŞTIRACAK YATIRIMLARYapılacak Aile Sağlığı Merkezi sayesinde Fatih ve Cumhuriyet mahallelerinde aile hekimi başına düşen nüfusun, Sağlık Bakanlığı ve kalkınma planlarında belirlenen hedeflerle uyumlu seviyelere çekilmesi hedefleniyor. Sağlık Bakanlığı’nın 2026 yılı için Aile Hekimliği Birimi başına düşen nüfus hedefini 2.650 olarak belirlediği, orta vadede ise bu sayının 2.500 ve nihai olarak 2.000 seviyelerine düşürülmesinin planlandığı belirtildi. İnegöl’de son dönemde yapılan yatırımlarla aile hekimi başına düşen nüfusun 4.000’lerden 3.000 seviyelerine gerilediği, yeni merkezlerle birlikte bu sayının 2.500 seviyelerine yaklaşmasının beklendiği ifade edildi.İNEGÖL 19 AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ KAZANIYORİnegöl genelinde devlet, belediye ve hayırsever iş birliğiyle yürütülen sağlık yatırımları kapsamında şehre toplam 19 yeni Aile Sağlığı Merkezi kazandırılırken, yeni Aile Sağlığı Merkezi’nin müjdesini sosyal medya hesabından duyuran Belediye Başkanı Alper Taban; “Vatandaşlarımızın yerinde, hızlı ve kaliteli sağlık hizmetine erişimini güçlendirecek yatırımlarımıza devam ediyoruz. Fatih Mahallemize kazandırılacak, arsa tahsisini gerçekleştirdiğimiz 7 Aile Hekimliği Birimli Aile Sağlığı Merkezi Binası için Valimiz Sayın Erol Ayyıldız ile protokolümüzü imzaladık. Hayırseverimiz Bilge Arıç’a teşekkür ediyoruz” dedi.
16 Haziran 2026
Sağlık
İnegöl Belediyesi Keman Ve Piyano Kurslarında Yıl Sonu Heyecanı
İnegöl Belediyesi tarafından 7-12 yaş arası çocuklara yönelik düzenlenen keman ve piyano kurslarında eğitimlerini tamamlayan kursiyerler, yıl sonu dinletisinde sahne aldı.İnegöl Belediyesi’nin kültür ve sanat faaliyetleri kapsamında düzenlediği enstrüman kurslarında keman ve piyano eğitimleri de tamamlandı. Kursların yıl sonu dinletisi ve sertifika töreni Cumartesi akşamı gerçekleştirildi. Ekim ayında başlayan ve yaklaşık 8 ay süren eğitim programını tamamlayan kursiyerler, hazırladıkları eserleri seslendirerek ailelerine ve davetlilere unutulmaz bir müzik ziyafeti sundu.7-12 yaş arası çocuklara yönelik olarak gerçekleştirilen keman ve piyano kursları, çocukların müzik eğitimi alarak sanatsal yönlerini geliştirmelerine katkı sağladı. Eğitmen Hilal Erbay tarafından verilen eğitimlerde öğrenciler, temel müzik bilgileri ile birlikte enstrüman hakimiyetlerini geliştirme fırsatı buldu. Yıl sonu dinletisinde sahne alan 20 kursiyer, eğitim süresince öğrendikleri eserleri başarıyla icra etti. Çocukların performansları izleyicilerden büyük alkış alırken, aileler de evlatlarının sahne heyecanına ortak oldu.Dinletinin ardından düzenlenen sertifika töreninde kursiyerlere eğitimlerini başarıyla tamamladıklarını belgeleyen sertifikaları İnegöl Belediye Başkan Yardımcısı Emin Dündar tarafından takdim edildi. Program, kursiyerlerin ve ailelerinin mutluluğuna sahne olurken, çocukların sanatla buluşmasına katkı sağlayan eğitimlerin önemi bir kez daha ortaya kondu.
15 Haziran 2026
Genel
İnegöl Fatihi Turgut Alp Kabri Başında Anıldı
Ertuğrul Gazi ve Osman Gazi’nin silah arkadaşı, İnegöl’ün Fatihi Turgut Alp, kabrinin bulunduğu Turgutalpköy’de düzenlenen anma programında dualarla anıldı. Geçmişin yad edildiği, şanlı Türk tarihine atıfta bulunulan programa İnegöl halkının ilgisi de yoğun oldu.Osmanlı’nın kuruluşuna beşiklik etmiş, içerisinde bulunan tarihi değerlerle adeta geçmişi günümüze taşıyan İnegöl’de, şehri Bizans’ın elinden alarak Türk ve Müslüman yurdu yapan ve bu yönüyle İnegöl’ün Fatihi olarak bilinen Turgut Alp, Pazar günü kabrinin bulunduğu Turgutalplöy’de düzenlenen programla anıldı. 2021 yılında başlayan restorasyon çalışmaları sonucunda Bursa Valiliği ile İnegöl Belediyesi iş birliğinde restore edilerek yeniden şehre kazandırılan 700 yıllık türbenin bulunduğu alanda yapılan Turgut Alp’in Anma Programına İnegöl halkının ilgisi yoğun oldu. Turgut Alp’in ruhuna misafirlere ikramların yapıldığı programda, Tarihi İnegöl Mehteri de marşlarıyla mest etti.Turgut Alp’in aynı zamanda adını da taşıyan Turgutalpköy Mahallesinde bulunan türbesinde yapılan program, saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasının ardından Kuran-ı Kerim tilavetleri ile başladı. Ardından kısa bir selamlama konuşması yapan Turgutalpköy Muhtarı Gökhan Efe, “İnegöl’ümüzün manevi değerlerinden, Osman Gazi’nin silah arkadaşı İnegöl Fatihi Turgut Alp’i anmak ve hatırasını yaşatmak adına düzenlediğimiz anma programına hoş geldiniz” dedi.TURGUT ALP FETHETTİĞİ TOPRAKLARI; AHLAKLA, ADALETLE VE MERHAMETLE YURT HALİNE GETİREN BİR NESLİN TEMSİLCİSİDİRArdından İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban kürsüye geldi. Günün anlam ve önemine ilişkin konuşan Başkan Taban, şöyle devam etti: “Öncelikle şunu vurgulamak isterim ki; bugün yalnızca bir tarihi şahsiyeti anmıyoruz. Bugün; bir inancı, bir davayı, bir medeniyet yürüyüşünü, bu toprakları vatan yapan iradeyi ve fedakârlığı anıyoruz. Bugün burada, yüzyıllar öncesinden bizlere ulaşan bir emanetin başında bulunuyoruz. Turgut Alp; Ertuğrul Gazi'nin, Osman Gazi'nin ve Orhan Gazi'nin yanında yer almış, Osmanlı Devleti'nin kuruluşuna omuz vermiş büyük bir komutandır. Ancak onu büyük yapan, yalnızca kazandığı savaşlar değildir. Onu büyük yapan; sadakati, cesareti, adaleti ve davasına olan bağlılığıdır. Turgut Alp, fethettiği toprakları sadece kılıçla değil; ahlakla, adaletle ve merhametle yurt haline getiren bir neslin temsilcisidir.”İNEGÖL ALELADE BİR ŞEHİR VE ALELADE BİR FETİH DEĞİL“İnegöl alelade bir şehir ve alelade bir fetih değildir. Bugün üzerinde huzurla yaşadığımız bu güzel şehir, yaklaşık 7 asır önce büyük mücadelelerin, büyük fedakârlıkların neticesinde Türk ve Müslüman yurdu oldu. İnegöl, Osmanlı'nın kuruluş sürecinde sıradan bir yerleşim yeri değildir. İnegöl; Bursa'ya uzanan fetih yolunun önemli bir kapısıdır. İnegöl; bir devletin filizlendiği, bir medeniyetin kök saldığı topraklardır. Bu sebeple İnegöl'ün tarihi, yalnızca bir şehrin tarihi değil; aynı zamanda bir milletin yeniden dirilişinin hikâyesidir. İşte Turgut Alp de bu hikâyenin en önemli kahramanlarından biridir. Bulunduğumuz bu alan da Turgut Alp’in ölmeden önce vasiyet ettiği yerdir. Rivayete göre ömrünün son demlerinde; ‘Beni öyle bir yere gömün ki mezarım toprağımda olsun, gözlerim fethettiğim İnegöl’e baksın’ diye vasiyet etmiştir. Bu söz aslında bir ömrün özetidir. Bu söz; vatan sevgisinin, aidiyet duygusunun ve hizmet anlayışının ifadesidir. Bugün burada bulunan herkes, o büyük mirasın emanetçisidir.”BİZİM GÜCÜMÜZ, GEÇMİŞİMİZDE SAKLI“Geçmişine sahip çıkamayan milletlerin geleceğe güvenle yürümeleri mümkün değildir. Bir milletin hafızası ne kadar güçlü olursa, geleceğe olan yürüyüşü de o kadar sağlam olur. Bu nedenle bizler tarihimize yalnızca geçmişte yaşanmış hadiseler olarak bakmıyoruz. Biz tarihimize, bize yön veren bir pusula olarak bakıyoruz. İnegöl bu anlamda çok özel bir şehir. Bunun kıymetini bilmeliyiz. Bu topraklar; Baykoca'nın yiğitliğine, İshak Paşa'nın devlet adamlığına, Akbıyık Sultan'ın irfanına, Samsa Çavuş'un fedakârlığına ve daha nice kahramanın izlerine ev sahipliği yapmaktadır. Şehrimizin her köşesinde ayrı bir hikâye, her mahallesinde ayrı bir hatıra bulunmaktadır. Bizlere düşen görev ise bu mirası korumak, yaşatmak ve gelecek nesillere aktarmaktır. İnegöl Belediyesi olarak tarihimize sahip çıkmayı önemli bir sorumluluk olarak görüyoruz. Bu anlayışla Turgut Alp Türbesi ve çevresinde 2021 yılında başlayarak gerçekleştirdiğimiz restorasyon çalışmalarıyla bu kıymetli mirası gelecek nesillere daha güçlü şekilde aktarmanın gayreti içerisinde olduk. Bugün buraya gelen ziyaretçilerin sayısının her geçen gün artması, gençlerimizin tarihine ilgi göstermesi bizleri son derece memnun ediyor. Çünkü biliyoruz ki tarihi mekânlar sadece taş ve topraktan ibaret değil, buralar aynı zamanda bir milletin hafızasıdır. Geçmişle gelecek arasında kurulan köprülerdir.”SULTAN ALPARSLAN’DA BİZİM, OSMAN GAZİ’DE, ABDÜLHAMİD’DE, ATATÜRK’TEAK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman da Turgut Alp’in bu toprakların fatihi olduğunu vurgulayarak “Bizim için çok kıymetli. Gençlerimizin geleceklerini planlayabilmeleri için geçmişteki kahramanları, bu toprakların ne fedakarlıklarla bugünlere geldiğini de hep birlik araştırmamız, öğrenmemiz lazım. Anadolu’ya bin yıl önce Sultan Alparslan girmiş ve yaklaşık 700 yıl önce de Osmanlı beyliği bu toprakları ve Bursa’mızı fethetti. Bursa’mızın fethinin de bu yıl 700’üncü yılı. Elhamdülillah Sultan Alparslan da bizim, Osman Gazi’de, Turgut Alp’te, Selçuklu da bizim, Osmanlı da bizim, Cumhuriyette bizim. Fatih Sultan Mehmet’te, Abdülhamid’de, Atatürk’te bizim. Dolayısıyla bin yıldır bu topraklarda var olan bu aziz millet inşallah geçmişte ecdadının yaptığı gibi haksızlığın, hukuksuzluğun giderek arttığı yerde dahil adil bir dünya için ayağa kalkmaya gayret edecek. Dünya beşten büyüktür diyen Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte inşallah daha güçlü bir Türkiye ve daha güçlü bir Türk milletinin çok daha adil bir dünyayı teşekkül ettirebilmesi adına canla başla hep birlikte çalışıyoruz” diye konuştu.GEÇMİŞİMİZİ, ECDADIMIZI, TARİHİMİZİ BİLDİKÇE GELECEĞE DAHA EMİN ADIMLARLA YÜRÜYECEĞİZSon olarak kürsüye gelen Kaymakam Eren Arslan ise “Şu anda bulunduğumuz ortamın bize anlattığı çok şey var. İstiklal Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı diye aslında bize bir görev olarak söylediği satırların vücut bulmuş halini görüyoruz. Biz geçmişimizi, ecdadımızı, tarihimizi bildikçe geleceğe daha emin adımlarla yürüyeceğiz. Belki bir zamanlar bizim içimizdeki bu büyüklerimiz, kahramanlarımız ihmal edilmiş olabilir. Ama bugün gerçekten Bursa’nın fethinin kapısı olan, o kutlu yürüyüşün başlangıcı İnegöl’ün fethinin mimarları olan devlet adamlarını bugün anmak ve anlamak çok kıymetli. Bu yüzden emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. Geçmişimiz bizim gurur duyacağımız bir geçmiş, gurur duyacağımız bir tarih” ifadelerinde bulundu.TURGUT ALP SÖYLEŞİSİ VE TARİHİ İNEGÖL MEHTERİ GÖSTERİSİ YAPILDIKonuşmalar sonrası Prof. Dr. Haşim Şahin tarafından Turgut Alp konulu söyleşi gerçekleştirildi. Yarın saat süren söyleşide Turgut Alp ve fetih dönemine ilişkin çok değerli bilgileri alandaki vatandaşlarla paylaşan Şahin, verdiği bilgiler ve anlatımlarıyla programa anlam kattı. Söyleşi sonrasında da Tarihi İnegöl Mehteri sahne aldı. Marşlarla anma programına heyecan ve coşku katan İnegöl Mehteri, alanda büyük bir coşku yaşanmasına sebep oldu. Mehter gösterisi sonrası protokol üyeleri Turgut Alp’in kabri başında dualar etti.
15 Haziran 2026
Genel
İnegöl’ün Sağlık Öncelikleri Masaya Yatırıldı
İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Bursa İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin’i ziyaret etti. İnegöl’ün sağlık alanındaki önceliklerinin değerlendirildiği görüşmede; devlet hastanesinin kapasitesinin artırılmasından aile sağlığı merkezlerine, ambulans müzesinden sağlık ve doğa turizmini destekleyecek çalışmalara kadar pek çok konu ele alındı.İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Bursa İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin’i makamında ziyaret ederek ilçenin sağlık alanındaki mevcut durumu ve geleceğe yönelik ihtiyaçları üzerine kapsamlı bir değerlendirme gerçekleştirdi. Görüşmede İnegöl’ün sağlık alanındaki gündemini oluşturan pek çok konu masaya yatırıldı.DEVLET HASTANESİNİN KAPASİTESİNİN ARTTIRILMASI GÖRÜŞÜLDÜZiyarette, İnegöl Devlet Hastanesi’nin mevcut yerinde büyütülerek kapasitesinin artırılması konusu öncelikli gündem maddeleri arasında yer aldı. İlçenin artan nüfusu ve sağlık hizmetlerine yönelik ihtiyaçları doğrultusunda hastanenin daha güçlü bir yapıya kavuşturulmasının önemine dikkat çekildi.YENİ AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİYLE DOKTOR BAŞINA DÜŞEN HASTA SAYISINDA AZALMA YAŞANDIZiyaretin bir diğer konusu ise İnegöl’de son dönemde devlet-belediye-hayırsever iş birliğinde hayata geçirilen Aile Sağlığı Merkezleri oldu. İnegöl’e son dönemde tamamlanan, yapımı süren ve planlananlarla beraber 19 yeni Aile Sağlığı Merkezi kazandırılıyor. Şu an bu kapsamda farklı mahallelerde; yapımı tamamlanan 6, yapımı devam eden 5 ve yapımı planlanan ise 8 Aile Sağlığı Merkezi bulunuyor. Bu merkezlerin sağlık alanındaki yoğunluğa etkisi görüşüldü. İnegöl’de Aile Sağlığı Merkezlerinin sayılarının hızla arttırılmasıyla beraber ilçede Aile Hekimi başına düşen kişi sayısı yaklaşık olarak 4.000’lerden 3.000 seviyelerine geriledi. Ziyarette, sağlanan bu iyileşmeler üzerine istişarelerde bulunuldu. Yeni Aile Sağlığı Merkezlerinin hizmete girmesiyle birlikte bu sayının 2.500’lere kadar düşmesinin beklendiği kaydedildi. Bu gelişmenin vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırdığı ve hizmet kalitesine olumlu katkı sunduğu vurgulandı.AMBULANS MÜZESİ GÜNDEMİ ELE ALINDIİnegöl’de son dönemde gündeme gelen İnegöl Devlet Hastanesi binası girişinde yer alan Ambulans Müzesi de bu ziyarette ele alınan konular arasında yer aldı. Ambulans Müzesi’nin daha uygun bir alana taşınmasına yönelik çalışmalar ele alındı. Bunun yanı sıra sağlık ve doğa turizmini destekleyecek projeler hakkında görüş alışverişinde bulunularak, İnegöl’ün bu alanlardaki potansiyelinin daha etkin şekilde değerlendirilmesi için yapılabilecek çalışmalar masaya yatırıldı.Başkan Alper Taban, ziyaretin ardından İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin’e misafirperverliği ve destekleri için teşekkür ederek, sağlık alanında kurumlar arası iş birliğinin sürdürülmesinin önemine dikkat çekti.
11 Haziran 2026
Sağlık
Başkan Taban Personellerle Sabah Çorbasında Buluştu
İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, şantiyede Fen İşleri ve Park Bahçeler Müdürlüklerine bağlı personellerle bir araya geldi. Sabah çorbası ikram edilen organizasyonda, personellerle istişareler yapılıp çalışmalarından dolayı teşekkür edildi.İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban hem bayram sonrası olması hem de yaz aylarına girilmesi nedeniyle yapım işlerindeki yoğunluğun artması nedeniyle personellere kolaylıklar dilemek adına bu sabah şantiyede Fen İşleri ve Park Bahçeler Müdürlüklerinin personelleriyle bir araya geldi. Sabah saatlerinde yapılan buluşmada personellere çorba ikramı gerçekleştirilirken, çalışmalara ilişkin de istişareler yapıldı.BİRLİKTE ÇOK DAHA GÜZEL BAŞARILARA İMZA ATACAĞIZBelediye Başkan Yardımcısı Melih Ateş, Fen İşleri Müdürü Yakup Can ve Park Bahçeler Müdürü Sabri Mert’in de hazır bulunduğu organizasyonda, Başkan Taban tüm personellerle tek tek görüştü. Sabah çorbalarının içilmesinin ardından bir konuşma da yapan Başkan Taban, “Bayram sonrası, yaz aylarıyla beraber iş yoğunluğumuz da artarken, sizlerle bir araya gelip hem hasbihal edelim hem istişare edelim istedik. Ben teşekkür etmeyi seven bir insanım. Kimin bir yerde bir katkısı, ortaya koyduğu değer varsa bunları söylemek lazım. Marifet iltifata tabidir derler. Bizler İnegöl Belediyesi olarak yüzölçümümüze göre çok sıkılaşmış, idealize bir kadroyla çalışıyoruz. Bu noktada işini iyi yapan arkadaşım, benim başımın tacı. Görevinin bilincinde, tıkır tıkır işini yapıyor. Birinin onu ikaz etmesine gerek yok, sorumluluğunu biliyor. Cenabı Allah’tan ondan razıdır. Bununla birlikte berekette oluyor. Bu emekler karşılığında kazanımlar 1 değil, 2-3 oluyor. İnşallah ben sizlerle birlikte çok daha güzel başarılara imza atacağımıza eminim. Sizler geliştirmeye, yenilikleri ortaya koymaya çalışmaya devam edeceksiniz. Bizler de hem sizler için yapabileceklerimiz noktasında gayret edeceğiz hem de bu şehirde en iyi hizmeti vatandaşımıza sunuyor olacağız. İşlerinizde kolaylıklar ve başarılar diliyorum” dedi.
11 Haziran 2026
Genel
Web Sitelerimiz
Web Sitelerimiz
İnegöl Belediyesi'ne ait web sitelerini inceleyebilirsiniz.
İnegöl Belediyesi